Програмата за коучинг на учителите е въведена в Български прогресивни училища през учебната 2022 – 2023 г. Тя е съобразена с индивидуалните потребности на учителите и следва описаните компетентности в Компетентностния модел на учителя – един от ключовите документи, регламентиращи учебния процес в Български прогресивни училища. За ефективното прилагане на програмата и, преди всичко, за проследяване на напредъка и предоставяне на полезна обратна връзка използваме електронната платформа StepLab, в която се отразяват резултатите от наблюденията и препоръките към учителите.
Внедряването на програмата за коучинг на учителите е съпроводено с трикратно измерване на ефекта от нейното въздействие. За целта използваме СВАМ (Concerns-Based Adoption Model) – методология и инструментариум, разработени от Gene Hall, Shirle Hord. (Hall, G., Hord, Sh. (2015) Implementing change: patterns, principles, and potholes. Peaerson)